23.1.10

Πρώτη ανακοίνωση Αντιεξουσιαστικής Κίνησης Μαθητών


Απο την ελευθερία της μάθησης στη Μάθηση της ελευθερίας


Είμαστε μαθητές από διάφορες περιοχές της Αττικής που αντιμετωπίζουμε τη σκληρή καθημερινότητα της σχολικής ζωής. Βιώσαμε τον Δεκέμβρη του 2008 που αφύπνισε τις συνειδήσεις μας και ανέδειξε την ανάγκη δημιουργίας μιας συνέλευσης μαθητών που θα λειτουργεί:
  1. με αντι-ιεραρχική δομή
  2. αμεσοδημοκρατικά
  3. με ελεύθερο και κοινωνικό χαρακτήρα

και με στόχους:

  • τη διεύρυνση των ανοιχτών συνελεύσεων μαθητώντην
  • κατάργηση των καταναγκασμών (εξετάσεις, βαθμολογία, απουσίες, ποινολόγιο, προσευχή, εκκλησιασμός, παρελάσεις κλπ)
  • την κατάργηση των διαχωρισμών και της ανταγωνιστικότητας που παράγει το σχολείο (καλός - κακός μαθητής, χριστιανός - αλλόθρησκος, έλληνας - ξένος)
  • τη δημιουργία ενός σχολείου που θα προάγει την ελέυθερη έκφραση και τη δημιουργικότητα
  • τη διεύρυνση του ασύλου και στα σχολεία
  • την ελεύθερη πρόσβαση σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, χωρίς εξεταστικούς φραγμούς

Καλούμε όλους τους μαθητές να ενισχύσουν αυτή την πρωτοβουλία μας με την παρουσία τους στις επόμενες συνελεύσεις μας.




Αντιεξουσιαστική Κίνηση Μαθητών

13 σχόλια:

  1. συγγνωμη που κανω αυτη τη βλακωδη ερωτηση αλλα σε ποια χωρα του κοσμου υπαρχει ελευθερη προσβαση σε ολες τις βαθμιδεσ χωρις εξεταση...???

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. δεν καταλαβαινω το νοημα της ερωτησης σου.για να το εφαρμοσουμε δηλαδη αυτο πρεπει να υπαρχει οπωσδηποτε και σε αλλη χωρα;δηλαδη δεν υπαρχει αλλος τροπος εισαγωγης στην επομενη βα8μιδα;α και μια ποθ κανεισ αυτη την απορια.πες μου γιατι μπαινεις στις ιδιοτικες 'ανωτατες' σχολες χωρις εξετσεις;και μην μου πεις οτι μετραει ο βαθμος του απολυτιριου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Γεια σας αρχικα...
    Η απαντηση στον-ην πρωτο-η...ΦΙλε-η εφοσον δεν ειναι συγκεκριμενη η ερωτηση δεν μπορω να απαντησω και συγκεκριμενα αλλα αν θες ρωτα οσες "βλακωδεις" ερωτησεις θες...Εμεις ειμαστε εδω να στις λυσουμε και να τις συζητησουμε...Λοιπον η απαντηση ειναι απλη...Το οτι δεν γινεται πουθενα δεν σημαινει οτι δεν μπορει να γινει...Αλλωστε μην ξεχναμε οτι ο κοσμος προχωραει μονο με πρωτοποριες και φαντασια...Οτι αλλο θες ρωτα ή ακομη καλυτερα για να ξεφευγουμε και απο τις συζητησεις του υπολογιστη ελα στην συνελευση να μιλησεις με ανθρωπους κ οχι με avatars...
    φιλικα παντα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. λοιπον ας υποθεσουμε πως μπορουμε να μπαινουμε σχολες χωρις πανελληνιες... εγω το βρισκω ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΛΟΓΙΚΟ... παρολα αυτα υποστηριζετε πως μπορει να λειτουργησει η εκπαιδευση και χωρις βαθμολογια και χωρις τις απλες ετησιες εξετασεις... πως θα κρινεται τοτε ποιος εχει τις γνωσεις και δεξιοτητες να μπει σε σχολη και σε ποια σχολη? επισης η βαθμολογια λειτουργει και ως κινητρο να προχωρισει καποιος, να διορθωθει και να εχει το "γνωθι σαυτον"...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αν και επιμενω οτι ειναι ΠΟΛΥ καλυτερο να ερθουμε σε επαφη απο κοντα οκ...
    Λοιπον φιλε-η μου δεν ξερω αν εχεις ενημερωθει για ενα(και μονο ενα) σχολειο το sumerhill το οποιο οιποιος θελει μπαινει οποτε θελει οπου θελει...σε πληροφορω λοιπον οτι εχει πολυ πολυ μικρα ποσοστα "κοπανας"...Η αξιολογηση οπως και καθε ειδους καταναγκασμος λειτουργει ως κατασταλτικο μεσο...Ειναι ουσιαστικα οι ΜΑΤαδες των σχολειων οι βαθμοι,οι απουσιες,οι καθηγητες κλπ....Οσο πιο πολυ καταπιεζεσαι τοσο πιο πολυ αντιδρας....Φυσικα μιλαμε για υπευθυνα ατομα....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. λυπαμαι αλλα μενω λιγο μακρια για να ερθουμε σε επαφη απο κοντα... κι εγω θα ηθελα μια φυσιολογικη κουβεντα σε αυτο το θεμα αλλα βλεπεις μενω κω...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. :)...οντως εισαι μακρυα...Αλλα ισως αυτο ειναι καλυτερο...Ψαξε και βρες κοσμο εκει...Καντε κινησεις...Πηγαιντε την τοπικη κοινωνια "μπροστα"...Ανοιξτε τους τα μυαλα...Δεν ξερω βεβαια αν το εχετε κανει ηδη αυτο...για πες τι παιζει εκει???

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. κοιτα η κοινωνια εδω δυστυχως ειναι κλειστη και μεγαλες "παρεμβασεις" ειναι δυσκολες αλλα παρολα αυτα προσπαθειες γινονται για μικρες αλλαγες...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Το θέμα με την εκπαίδευση σήμερα είναι ότι το σχολείο, το πανεπιστήμιο κτλ μαθαίνουν στα παιδιά τον ανταγωνισμό την ανισότητα το εθνικό και θρησκευτικό φρονήμα κτλ. Από την άλλη τα παιδιά (και οι γονείς τους) βλέπουν την εκπέδευση σαν ένα μέσο για καλύτερη επαγγελματική απποκατάσταση. Όσο οι παιδεία χρεισιμοποιείται σαν εργαλείο για επιβολή κυρίαρχων κοινωνικών κανόνων η σαν μέσο για να βρούμε δουλειά ποτέ δεν θα είναι πραγματική παιδεία. Θέλουμε μια παιδεία η οποία να μας καλιεργεί τα ενδιαφέροντα να γκρεμίζει τα τείχη που χτίζουν οι κυρίαρχοι μηχανισμοί, να μας μαθαίνει την ελευθερία.
    Ρώτησαν σε μια εκπομπή έναν μαθητή από το sammerhill ο οποιος είχε γίνει πετυχημένος επιχειρηματίας στο χώρο του φαγητού τι έμαθε στο σχολείο και αυτός απάντησε ότι αυτό που έμαθε στο summerhill είναι το να τον παίρνει τηλ η βασίλησα για κράτηση και εκείνος να της λέει ότι δεν έχει τραπέζι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Παίδες, όντας μαθητής, αναρχικός και blogger, θέλω να σας δώσω τα θερμά μου συγχαρητήρια για την κίνηση αυτή. Δυστυχώς, έχασα τη συνέλευση της 10ης Απριλίου στο Nosotros, ελπίζω όμως στην επόμενη συνέλευση να είμαι εκεί. Οι συνελεύσεις και οι ελεύθερες συζητήσεις αποτελούν βασικά χαρακτηριστικά συλλογικής δράσης, την οποία πρέπει κάποτε να αποκτήσουμε. Και πάλι λοιπόν συγχαρητήρια, και ελπίζω η προσπάθεια να ευοδωθεί!!!

    Φιλικά,
    Άξεστο Ρεμάλι
    http://anoixtomialoi.blogspot.com/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. παιδια χαιρετω...δυστυχως σας ανακαλυψα λιγο αργα διοτι φετος δινω πανελληνιες κατι που αναγκαστικα μου ανακοπτει πολλες απο τις δραστηριοτητες που ηθελα να συμμετεχω...αναρχικος δηλωνω πολυ πριν απο τον δεκεμβρη,απο τα 15 μου συγκεκριμενα...θα επιδιωξω να ερθουμε σε επαφη οσο το δυνατον συντομοτερα απλα πιστευω πως καταλαβαινετε πως λογω φορτου εργασιας απλα αδυνατω....με αγωνιστικους χαιρετισμους ενας συντροφος απο αθηνα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Συντροφοι σας ευχαριστούμε για τα καλά σας λόγια. Μας δίνετε δύναμη να συνεχίσουμε! Ελπίζουμε να τα πούμε και από κοντα στις συνελεύσεις μας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή